Pendaftaran Murid Tahun Satu Negeri Selangor Tahun 2015 - 2016


Assalamualaikum , Dari awal bulan March lagi saya dah mula daftarkan Sufi Insyirah untuk masuk darjah Satu Tahun 2016 nanti. Pendaftaran Murid Tahun Satu Negeri Selangor Tahun 2015 - 2016 dah dibuka mulai 1 Mac 2014 hingga 30 April 2014 bagi anak yang lahir tahun 2008 dan 2009. Bagaimanapun sepatutnya 14 hari selepas daftar online kita dah kena sahkan disekolah yang kita pilih, tapi saya baru buat  pun sebab banyak sangat hal sampai terlupa.


Pendaftaran Murid Tahun Satu Negeri Selangor Tahun 2015 - 2016

Ini link Sistem Pengurusan Murid Tahun 1 Online : http://apps.moe.gov.my/esppsel/


Panduan Pendaftaran Murid Tahun Satu Negeri Selangor Tahun 2015 - 2016 :

entry oleh http://twenty2december.blogspot.com/
  • Klik menu PERMOHONAN ON-LINE Pemohon perlu mengesahkan dahulu pilihan kewarganegaraan dan memilih Status Tempat Kelahiran (Dalam Negara atau Luar Negara) Pilihan di Daerah, Jenis Sekolah Dipohon serta pengesahan status Orang Kelainan Upaya (OKU) Semakan nama sekolah dan di daerah mana sekolah dipohon berada, boleh dirujuk dengan menuliskan nama sekolah pada Direktori Sekolah melalui pautan berikut:  http://www.moe.gov.my/jpnselangor/jkict/indexTS.php

  • Proses Pengesahan Permohonan, Penempatan Tahun 1, Pengesahan penempatan, rayuan dan lain-lain boleh terus ke pautan ni http://apps.moe.gov.my/esppsel/ jangan lupa simpan no. pin pendaftaran kerana kita mungkin perlukannya jika ingin mengemaskini maklumat.
  • entry oleh http://twenty2december.blogspot.com/



2 comments:

  1. skarang sume nak online je.. lebih mudah.. ikot peredaran zaman..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, malas dah nak buat manual.jimat kos kertas pun iya,masa pun jimat.

      Delete

thank you for ur comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...